Sinut uloskirjataan
X
kuluttua.
Jatka palvelun käyttöä
Omda S7
Varhaiskasvatuksen/koulun esitietolomake
Kainuun hyvinvointialue Kehitysvammapoliklinikka Pyydämme teitä hetkeksi tarkastelemaan lapsen/oppilaan asioita oheisen esitietolomakkeen avulla. Lapsen/oppilaan lähi-ihmisten näkemys lapsesta/oppilaasta ja hänen toiminnastaan on tärkeä osa arviointiamme ja tietoa käytetään kuntoutussuunnitelman laadinnassa. Käythän lomakkeen läpi vanhemman kanssa ennen poliklinikkakäyntiä. Kiitos vastauksista. Tähdellä merkittyyn (*) kysymykseen vastaaminen on pakollista.
Päivämäärä
Taustatiedot
Kysymys on pakollinen
Lapsen/oppilaan nimi*
Kysymys on pakollinen
Syntymäaika*
Kysymys on pakollinen
Päiväkodin/koulun nimi*
Ryhmä/luokka-aste
Opettajan nimi
Opettajan puhelinnumero
Opettajan sähköposti
Erityisopettajan nimi
Erityisopettajan puhelinnumero
Erityisopettajan sähköposti
Ryhmäkoko
Ikäjakauma
Onko ryhmässä avustajia tai onko oppilaalla henkilökohtainen avustaja?
ei
kyllä, henkilökohtainen avustaja
kyllä, ryhmäavustaja
Ryhmässä avustajia yhteensä
Pidennetty oppivelvollisuus
ei
kyllä
Tuen muoto
yleinen
tehostettu
erityinen
Opiskelu
toiminta-alueittain
oppiaineittain
Mitkä oppiaineet yksilöllistetty*
Onko lapsen/oppilaan koulupolun jatkosta tehty suunnitelmia?
ei
kyllä
Miten ja missä koulupolku jatkuu?
Kuvaus lapsesta/oppilaasta
Lapsen/oppilaan vahvuudet ja kiinnostuksen kohteet?
Kuntoutus ja tukitoimet
Lapsen/oppilaan keskeisimmät tuen tarpeet ja haasteet?
Varhaiskasvatuksessa/koulussa käytettävät tukitoimet?
Millaiset ovat varhaiskasvatuksen / henkilökohtaisen opetuksen järjestämistä koskevaan suunnitelmaan määritellyt tavoitteet?
Millaista yhteistyötä olette tehneet eri toimijoiden (kuntouttajat, verkostot, monialainen yhteistyö, vanhemmat) kanssa?
Millaisia ovat oppimisympäristössä huomioitavat ja oppimista edistävät tekijät?
Oppimiseen liittyvät valmiudet ja taidot
Miten lapsi/oppilas kohdentaa ja ylläpitää tarkkaavuutta?
Millaiset luki- ja kirjoitusvalmiudet/-taidot lapsella/oppilaalla on?
Millaiset matemaattiset valmiudet/-taidot lapsella/oppilaalla on?
Millaiset ovat lapsen/oppilaan liikunnalliset valmiudet? (esim. portaat, kiipeily, keinuminen, pyöräily, uiminen)
Päivittäinen toiminta arjessa
Miten lapsi/oppilas toimii ruokailutilanteessa?
Miten lapsi/oppilas toimii pukeutumistilanteessa?
Miten lapsi/oppilas suoriutuu wc-käynneistä ja hygieniasta huolehtimisesta?
Miten siirtymätilanteet sujuvat?
Miten lapsi/oppilas ilmaisee erilaisia tunteita? Kuinka reagoi muutoksiin? Kuinka pääsee yli tunteesta?
Millainen on lapsen/oppilaan mieliala ja suhtautuminen varhaiskasvatukseen/kouluun?
Miten lapsi/oppilas toimii vapaamuotoisissa tilanteissa? (mitä leikkii, keskittyminen, vaihtuuko leikki usein, leikin kesto, leikkikaveri, löytääkö tekemistä, hakeutuuko muiden seuraan)
Miten lapsi/oppilas toimii ryhmätilanteissa?
Miten lapsi/oppilas osallistuu ryhmätilanteisiin ja ryhmätyöskentelyyn?
Tuleeko arjessa haastavia tilanteita (esim. jumiutumista, haastavaa käyttäytymistä)?
Kommunikointi ja vuorovaikutus
Kuinka lapsi/oppilas ottaa kontaktia aikuisiin, vertaisiin ja vieraisiin ihmisiin?
Kuinka lapsi/oppilas ilmaisee itseään? (esim. sanallisesti, tukiviittomin, kuvin, ohjaamalla kädestä)
Kuinka lapsi/oppilas tulee ymmärretyksi aikuisten, vertaisten tai vieraiden ihmisten kanssa?
Kuinka lapsi/oppilas ymmärtää puhetta ja toimii sanallisten ohjeiden mukaan?
Toiveet ja tuen tarpeet
Arjen haasteet, joihin kaipaisimme apua:
Poliklinikkakäynnillä toivoisimme keskusteltavan myös seuraavista asioista:
Kysymys on pakollinen
Esitietolomakkeen täyttäjä*
Ammattinimike*
Suositukset
Vastaa kaikkiin pakollisiin kysymyksiin
Todista, ettet ole roskapostirobotti. Vastaa numeroin, paljonko on nolla miinus nolla?
Copyright © 2025
Omda AS